Skip to main content

Під аутсорсингом розуміється передача процесів, функцій просування компанії в інтернеті та різноманітних маркетингових активностей, стороннім маркетологам (окремим спеціалістам чи агентству).

Незважаючи на те, що маркетинг довго не здавав своїх позицій і більшість компаній прагнули впроваджувати рекламну стратегію власними силами, останніми роками ситуація змінилася. Згідно з дослідженням компанії Clutch вже у 2019 році у малому бізнесі майже 40% компаній віддавали свої бізнес-процеси повністю або частково на аутсорс.

Аутсорсинг інтернет-маркетингу дозволяє скорочувати витрати компанії, підвищувати ефективність виконання маркетингових робіт та їх якість у тих випадках, коли внутрішні фахівці не справляються з завданнями. Особливо актуальний він, коли малий бізнес просто не має часу і можливості налагоджувати роботу повноцінного маркетингового відділу всередині власного штату.

Які переваги дає аутсорсинг інтернет-маркетингу

Передаючи другорядні завдання аутсорсерам, які мають досвід, кваліфікацію та знання, компанія може зосередитися на основному напрямку своєї діяльності.

Переваги делегування інтернет-маркетингу:

1. Більш висока якість послуг.

Інтернет-маркетинг включає найширший діапазон робіт від веб-розробки, графічного дизайну та створення контенту до SEO, PPC, SMM та автоматизації маркетингу. Це означає, що у штаті мають бути кваліфіковані:

    • дизайнер;
    • верстальник;
    • програміст;
    • копірайтер;
    • спеціаліст з SEO;
    • спеціаліст з контекстної реклами;
    • SERM та SMM;
    • проектний менеджер;
    • аккаунт-менеджер.

Співпраця з професійною агенцією, в якій кожне завдання виконуватиметься вузькопрофільним фахівцем, що має солідний досвід роботи над аналогічними проектами, заощадить вам чималі гроші, а головне – час. Є тут ще один тонкий момент – зовнішні спеціалісти забезпечать свіжий погляд на проблеми компанії та зможуть вказати на помилки, аргументуючи раціональність рішень, без страху перед керівництвом.

2.Своєчасне надання послуг.

Договір аутсорсингу гарантує безперервність робочих процесів, своєчасне виконання поставлених завдань та досягнення мети у найкоротші терміни.

3.Оптимізація витрат та економія. 

Наймаючи компанію-аутсорсера для інтернет-маркетингу, пілприємець оплачує виключно виконану роботу (проект), без додаткових витрат на навчання співробітників, утримання офісу, техніку, щомісячні зарплати працівникам, лікарняні чи відпускні.

4.Гарантований результат. 

Агенція дорожить своєю репутацією та прибутком, тому успіх клієнтів і позитивні відгуки – запорука її процвітання. Ризики, які б мали місце при наймі нових неперевірених співробітників чи фрілансерів, у цьому випадку абсолютно виключені.

5. Можливість регулярного контролю. 

При повному або частковому аутсорсингу проект веде конкретна людина, ваш індивідуальний менеджер, який в курсі всіх робіт. Компанія отримує аналітичні зведення та детальні звіти щодо розподілу бюджету та ефективності різних рекламних каналів.

6. Можливість використовувати міжгалузевий досвід.

Оскільки маркетингові агенції працюють з безліччю замовників, їхній досвід дозволяє сформувати актуальне уявлення про ефективність тих чи інших методів для різних бізнес-структур. Вам будуть запропоновані оптимальні способи досягнення поставленої мети, які точно вже перевірили на практиці.

Таким чином, передача інтернет-маркетингу на аутсорс дозволяє компанії за адекватну вартість отримати не одного спеціаліста, а цілу висококваліфіковану команду, яка працює швидко та ефективно. А у випадку з просуванням в інтернеті, найчастіше час – більш цінний ресурс, ніж гроші.

Можливі ризики для бізнесу

Аутсорс у сфері інтернет-маркетингу, як і будь-яке рішення, може мати певні ризики. З огляду на це важливо розуміти не лише переваги використання послуг професійної агенції, а й ризики, пов’язані з цим.

  1. Затребувані фахівці, найімовірніше, одночасно працюватимуть над кількома проектами, так що ви отримаєте не 100%-ву віддачу, а лише обумовлену частину часу і функціоналу. В окремих випадках цього може бути недостатньо.
  2. Внесення коригувань у процес викликає деякі труднощі – необхідно домовлятися про зустріч із менеджером, обговорювати умови та суму доплат.
  3. Найбільший ризик – бути недостатню пильними при виборі агенції та зіткнутися з несумлінними підрядниками. Наслідки можуть виявитися сумними – від зриву термінів та не досягнення бажаних результатів до витоку інформації та продажу конфіденційних даних конкурентам. Заради справедливості треба сказати, що ті самі ризики також присутні в процесі роботи штатних співробітників.
  4. Хоча аутсорсинг інтернет-маркетингу стрімко набирає обертів, на даному етапі є ще мало універсальних рішень, які підійдуть будь-якій компанії. Успіх багато в чому визначатиметься індивідуальним досвідом агенції, якій ви довірилися.
  5. У ряді випадків підрядник (або кілька, якщо вони періодично змінюються) може не володіти корпоративними нюансами повною мірою, що здатно вплинути на імідж бренду досить негативно. Щоб забезпечити його стабільність та однаковість, краще найняти на довгий час одну агенцію та забезпечити її вичерпною інформацією про ваш бренд.

По суті, всі істотні ризики мінімізуються акуратним та продуманим вибором digital-агентства, здатного надати комплекс послуг з розвитку вашої компанії в Інтернеті.

Кому варто віддавати маркетинг на аутсорс та як вибрати компанію-підрядника

Передати маркетингові завдання сторонньому виконавцю має сенс у разі, якщо ви:

  • стартапери, у яких немає часу та ресурсів на пошук та найм кваліфікованих спеціалістів з просування в Інтернеті;
  • молода компанія, що швидко розвивається та вводить нові продукти, але ще не готова наймати відносно дорогих людей у ​​штат;
  • компанія, чий відділ маркетингу завантажений роботою, тому не справляється із завданнями з просування;
  • бажаєте, щоб над вашим проектом працювали висококваліфіковані фахівці із солідним багажем знань та практичних навичок;
  • прагнете раціонально використати бюджет та отримати від одного постачальника повний комплекс послуг;
  • вважаєте маркетингові завдання епізодичною роботою, для якої недоцільно утримувати цілий штат співробітників.

Спроби довірити всі функції інтернет-маркетингу одній людині практично завжди закінчуються фіаско. Поверхневі знання у всіх галузях не дозволять якісно виконувати одночасно технічну та творчу роботу. Якщо ви розумієте, наскільки важливими є ці завдання для компанії, наймайте надійну digital-агенцію з досвідченими фахівцями. Тоді найбільшою проблемою для вас стане лише вибір підрядника.

На ринку дуже багато агенцій, тому оцінювати їх доведеться ретельно за такими критеріями:

  1. Досвід. Для агенції він вимірюється не кількістю років на ринку, а  тим, скільки вона має успішних кейсів. Навіть у молодої компанії цей показник може бути дуже вражаючим. В ідеалі, аутсорсер повинен мати досвід співпраці з підприємствами у вашій галузі. Тоді йому не доведеться витрачати час на те, щоб потрапити в її специфіку.
  2. Портфоліо. Ознайомтеся з ним, щоб переконатися, що реалізовані агенцією проекти підходять вам за стилем та іншими характеристиками.
  3. Експертиза працівників. Приймайте рішення, ознайомившись із особистими досягненнями та прикладами робіт дизайнерів, сеошників та копірайтерів.
  4. Репутація. Позитивні відгуки від замовників на профільних форумах або в соціальних мережах – не 100% гарантія, але надійна запорука результативної співпраці.
  5. Ціна. Має сенс уникати крайнощів з обох боків. Проаналізуйте середні ціни на ринку та орієнтуйтеся на них. Просування під ключ – розумний спосіб заощадити бюджет, бо це завжди дешевше, ніж загальна плата за комплекс окремих послуг.
  6. Портфоліо, штат, репутація та прайс. Всю інформацію потрібно запросити та вивчити до підписання договору. Ціни – це останній пункт у списку, оскільки самі собою вони ніяк не характеризують якість послуг.

Підсумки

Для будь-якої компанії грамотний інтернет-маркетинг є основою зростання. Але на етапі розвитку для більшості бізнесів зібрати повноцінний відділ маркетингу, що включає програмістів, фахівців із SEO, PPC, SMM та інших – завдання надмірно складне. Це одна із головних причин популярності аутсорсингу серед сучасних онлайн-підприємців.

Співпрацюючи з AG Marketing, ви отримуєте у своє розпорядження команду, що складається з вузькопрофільних фахівців у різних сферах, їх не потрібно утримувати постійно. Аутсорсинг інтернет-маркетингу дозволяє платити за виконану роботу, економлячи бюджет.

Leave a Reply